Zoeken in deze blog

Wordt ook lid van de censuurvrije social media

dinsdag 21 januari 2020

Is er eigenlijk wel behoefte aan een alternatief voor Facebook?


Wat is nu eigenlijk de charme van Facebook?



Facebook, vanaf het moment dat ik er lid werd, heb ik het al verafschuwd.... het is dat Hyves er indertijd mee stopte, anders was ik er nóóit lid geworden. Maar ik had een sociaal netwerk nodig waar ik in contact kon blijven met mijn vrienden, want tegenwoordig speelt je hele leven zich online af  Van het begin af aan heb ik het al een vreselijke website gevonden en steeds ben ik met ze in gevecht om wat ik nu wél en wat ik níet mag plaatsen, en... hoe váák ik mag plaatsen! Ik vind het een lelijke, kille en technologische website waar ik gewoon de kriebels van krijg.


Als ik lid ben van een sociaal netwerk, wil ik mij daar vrij kunnen voelen. Ik heb een broertje dood aan regeltjes, en diep van binnen ben ik een echte anarchist, die niet zo van regeltjes en beperkingen houdt, en Facebook? Die beperkt mij, in mijn doen en laten... ik vind het een site voor brave borsten die aan elke regel willen en kunnen voldoen. Niks voor mij! Bovendien maakt Facebook gebruik van enge technologie die jou constant bespioneert. Noem me maar een complotdenker, dat interesseert mij niet, maar ik hou er niet van als een website al mijn gangen en standen nagaat, om mij 'op maat gemaakte advertenties' te tonen, zodat ik méér koop want daar verdienen zij geld aan!

Herhaaldelijk heb ik al meegemaakt dat ik werd geblokkeerd op Facebook. Niet mijn account, maar mijn weblog(s), omdat ik ietsje té enthousiast aan het delen was. Soit! Wat is het probleem? Moet ik me altijd en eeuwig maar druk moeten maken of Facebook het wel goed vindt wat ik allemaal doe?

Uiteraard, het is hún website, en zíj bepalen de regeltjes, dat is hun goed recht, maar de bedoeling is volgens mij om het een 'gezellige' website te maken waar mensen kunnen 'socializen'. Over  'Socializen' ga ik het nu hebben, want dát is voor mij hét alternatief voor Facebook!

Een alternatief voor Facebook, is daar behoefte aan?


Sedert enige site ben ik druk bezig met de promotie van een nieuw Nederlands sociaal netwerk, het heet  SocializenOnline. Ik ben lid van het eerste uur, dat betekent dat ik van het begin af aan al lid ben en ontdekte hoe vreselijk leuk het daar eigenlijk is,. Het punt is, de website is nog nieuw en niemand kent het nog. De stille hoop is er dat nieuws sites en persbureaus deze artikelen oppikken en er artikelen aan gaan wijden, zodat de website bekendheid krijgt.

Jammerlijk feit is dat veel mensen lid worden van SocializenOnline, even rondkijken en denken: 'Ok, wat is dit?', en verder niet de moeite nemen om te ontdekken wat er op de website allemaal mogelijk is. Best ontmoedigend, want veel mensen zijn zo enorm verstokt en verslaafd aan Facebook, dat ze een andere, nieuwe website niet de kans geven om tot bloei te komen! Ze zijn bang hun vrienden te verliezen en dat zij nu hun Facebook account moeten verwijderen als ze lid zouden worden van SocializenOnline. Dit is natuurlijk niet het geval, want als jij jouw facebook-account gewoon wil aanhouden, dan hou je die gewoon aan, zeker voor de contacten die je daar hebt. Maar je kunt SocializenOnline er gewoon bij nemen, gewoon omdat het het eerlijkste sociaal netwerk ter wereld is.... het geeft je zelfs geld als je nieuwe leden werft en naar hen linkt!






Is er eigenlijk wel behoefte aan een alternatief voor Facebook en Hyves?


Lastig te zeggen. Hele volksstammen schreeuwden: 'Ik wil Hyves terug', en dan kómt er een site die ongeveer hetzelfde biedt, waar het net zo gezellig is als het vroeger op Hyves was, en dan willen ze het geen kans geven. Sommige leden melden zich aan, parkeren als het ware hun profiel, in de hoop dat zij op 'magische wijze' ontdekt worden en ineens een enorm gevolg hebben, terwijl ze weinig tot geen moeite doen om te 'socializen'. Misschien is dat ook wel een algemeen iets, op nieuwe websites, 10% procent van de leden is actief en de rest heeft alleen hun profiel geparkeerd.

Over SocializenOnline heb ik op mijn andere weblog diverse reviews geschreven, er is werkelijk een héél universum aan diverse websites en diensten die onder de Socializen-vlag vallen. Het is echt het leukste Sociaal netwerk sinds Hyves haar deuren heeft gesloten en is veranderd in een Gaming-website!

Op SocializenOnline kun je net als vroeger op Hyves, je profiel pimpen. Het is echt heel erg leuk! JE kunt je profielpagina zo mooi maken als je wil met CSS. ( wat is CSS? )

Zo ziet mijn profiel op Socializen er uit:






Vroeger op Hyves was ik ook al zo verslaafd aan profielpimpen. Ik verveelde me werkelijk helemaal dood toen Hyves ermee stopte, want ik vond het erg leuk. En op SocializenOnline kun je nu weer ouderwets profielpimpen! Echter, profielpimpen op SocializenOnline werkt heel anders dan vroeger op Hyves Op SocializenOnline kun je profielpimpen door middel van CSS. CSS is een programmeertaal waarmee je de stijl en het uiterlijk van een website bepaalt. Met CSS kun je de leukste trucjes uithalen met je profiel pagina en werkelijk élk denkbaar element een eigen stijl geven... en dat kon met de oude layout generator van Hyves niet! SocializenOnline is dus leuker... en niet alleen voor particulieren maar ook voor bedrijven en organisaties die een professionele profielpagina willen maken in de stijl van de bedrijfswebsite!

Lees ook:



Profielpimpen op Facebook en Hyves alternatief 'Socializen', hoe doe je dat? Was je vroeger ook lid van Hyves? Zo ja, dan wé...



SocializenOnline moet nog ontdekt worden door 'het grote publiek'. De site moet van de grond af aan beginnen en proberen op eigen kracht bekendheid te krijgen, want budget voor grote marketing-campagnes is er niet, vandaar dat ik voor hen blog om de website onder de aandacht te brengen.

Mocht je dit artikel interessant vinden en eventueel vrijwilliger willen worden voor SocializenOnline? SocializenOnline is op zoek naar handige programmeurs en ontwikkelaars die mee willen werken aan de website en mensen die  vrijwilliger willen worden voor de website!

Deel het vooral massaal op jouw bekende social media, want SocializenOnline moet bekend worden in héél Nederland en België!

Promotievideo:





Ben je nog geen lid?

Doe gezellig mee!

Vindt leuke, nieuwe mensen, zoals jij en ik.
Maak een mooie profielpagina en plaats gratis statusupdates


Wordt jij ook een Socializen fan?



Wil jij ook zo'n leuk 'Socializen' T-shirt?
Koop hem nu in de Webshop!



Mooi en gezondMooi en gezond

2 opmerkingen:

  1. Ik was dat alweer vergeten van het profielpimpen op hyves. Ik moest vanmorgen ook stoppen met delen. Vanmiddag kon ik weer doodleuk verder.

    BeantwoordenVerwijderen

.post-body img { border: 5px solid #ccc; float: left; margin: 15px; -webkit-transition: margin 0.5s ease-out; -moz-transition: margin 0.5s ease-out; -o-transition: margin 0.5s ease-out; } .post-body img:hover { margin-top: 2px; }